Ahoj, jmenuji se František Oudes. Podnikám v oblasti Lean poradenství, jako senior konzultant, školitel a leader. V oboru výroby, logistiky a kvality se pohybuji od roku 2004. V Leanu jsem od roku 2007. Po vyučení v oboru automechanik, jsem dálkově absolvoval maturitu a titul Ing. Prošel jsem od dělníka, přes manažera, leadera, po konzultanta. Za největší přínos považuji propojení praxe s teorií a lidský přístup.

Zákazníky mám převážně ve středních společnostech: automotive, strojírenství, slévárenství, logistika, elektro, plastikový, či potravinářský průmysl.
- MISE: Chci pomáhat firmám dosáhnout ZISK. Zlepšit firemní procesy a tím obstát na světovém trhu. Chci, aby naše výrobní firmy, v našem regionu přežily.
- VIZE: Pomáhám lidem najít cestu, jak zlepšit pracovní výkonnost tím, že změní nejdříve sebe – svůj přístup, odpovědnost, angažovanost. Začněme s otázkou PROČ.
- STRATEGIE: DEFINOVAT PROJEKT. Jak dosáhnout vize. Zjistit současný stav, stanovit cíle, dobu, definovat tým. Pomocí nástrojů LEAN, postupně a trvale měnit přístup lidí, zapojit je. Pomoci jim dosáhnout měřitelných zlepšení a definovat nové cíle.
- TAKTIKA: Jak dosáhnout strategie? Projekt obvykle probíhá:
1) zjistit co a proč firma potřebuje, co chce majitel,
2) zjistit současný stav,
3) zjištění potřeb klienta, doporučení kde vidím největší přínosy, kudy půjdeme,
4) odsouhlasení cílů, nákladů, přínosů,
5) realizace,
6) předání projektu a kontrola cílů,
7) zpětná vazba,
8) definování dalšího projektu
Něco o sobě, jelikož podle otázek, poznáš člověka. Snažím se provokativně začínat vždy s otázkou Proč:
- Proč pomáhám navyšovat zisk firmám?
- Proč říkám, že je nutné investovat do lidí, technologií a rozšiřovat podnikání?
- Proč jsem se rozhodl pomáhat podnikavým lidem, kteří chtějí a hledají?
- Proč zrovna skrze nástroje / prostřednictvím LEAN metod?
- Proč zlepšovat procesy a systémy u zákazníků?
- Proč chci být nejlepší ve svém oboru?
- Proč věřím v to, co říkám a dělám?
- Proč jít do nepohodlí a hledám nové cesty?
Odpověď na otázky výše je v mých videích a článcích. Každá firma je individuální, tak jako lidská osobnost. Žádný lékař neaplikuje všechny medikamenty najednou, ale musí odhadnout, co klientovi v daný okamžik nejvíce pomůže. S ohledem na psychické i fyzické možnosti, aby se stav co nejdříve stabilizoval a dále trvale zlepšoval.
Není to o mne, je to o lidech, které mám rád. Jsem nadšený, když mohu pomoci lidem, aby sami mohli zlepšit jejich pracovní výsledky. Zapojit je. Dosáhnout zlepšení ukazatelů. Zlevnit výrobky, zvýšit obrat, dosáhnout odměny. Že mohou dělníci růst, najít zlepšení, ze kterého mají radost. Dodat jim víru, že změna je možná. Změna musí být v lidech. Doprovodit je. Pomoci, že je možné dosahovat vyšší produkce, při nižší námaze, při menším stresu. Že existují cesty ke zlepšení, v které již nevěří.
V týmu je síla, proto je vhodné využívat kompetence druhých:
